Разяснения,
изисквания, указания към
работата
по индивидуално задание,
предвидена като
самостоятелна работа на студента в учебната програма по
по дисциплината “Компютърна периферия”
1.
Задачата е:
a.
задължителна за всички студенти, и е
b.
с двойно тегло, спрямо оценките за участие и отчети от всяко
друго упражнение, по отношение на оценяването в текущия контрол по
дисциплината,
c.
особено важна за онези, които искат да придобият практически
опит,
d.
както и да
подобрят шансовете си за освобождаване.
e.
Може да се
възлага и екипно, със съответната специфика и
изисквания.
2.
Заданието към
задачата е (основно) в две
разновидности:
o
Провеждане на
мотивиран избор
на периферно устройство/система
o
Изработване
на обзор на състоянието технологиите
(актуално използвани, като и перспективни) за зададен вид периферия
i.
възможни са и други
типове задачи, при желание; казуси, практически изследвания и ремонти на
периферия, …
3.
Заданието се формира
чрез кореспонденция по е-мейл и се одобрява от ръководителя за задачата. За
целта студентът задължително и своевременно се идентификация
чрез е-мейл до ръководителя на задачата, който:
o
съдържа:
i.
трите имена,
факултетен номер, курс, група, подгрупа, редовна или задочна форма на
обучение(евентуално индивидуален план, приравнителен курс, ...)
ii.
предпочитания
към тип и обект на задачата(ако има такива)
o
предпочитанията се уважават при възможност;
o
навременността на идентификацията Ви е важен фактор за това
iii.
чуждоезикови (към езици,
различни от майчиния) предпочитания (за ползваните информационни източници).
o
Задължително се посочва поне един език; напр. изучавания в началните години
на този курс за степен бакалавър
o
нормално
изисква някаква специфика и определен обем работа.
i.
Основната идея
е изборът да не е тривиален, а специфичен, както по вида на периферията, така и
по начина, режима и на употреба, изискванията на виртуалния и клиент,
икономиката и на употреба, и др.
ii.
Имайте
инициативата! Допускайте(спекулирайте), но ... съгласувайте! И получете
потвърждение за това! Навреме!
iii.
За екипи
обемът на работата и резултатите от нея следва да са пропорционални увеличени
според на състава на екипа.
o
Крайното
решение по заданието е на преподавателя, който го потвърждава чрез е-мейл и/или
чрез публикуването и на сайта на дисциплината.
o
Адресът от
идентификационният мейл на студента ще се ползва като адрес за кореспонденция
през цялото времетраене на работата, до приключването и.
4.
Работата
и резултатите от нея документирайте в писмен отчет на Microsoft Word
2003 и подгответе за 10-минутно презентиране в Microsoft PowerPoint 2003
формат(възможни са и други формати на
презентацията - html, swf, ... но само след предварително съгласуване с ръководителя!).
5.
Изисквания
по предлагането на документи
o
Отчетът и презентацията
задължително
се предават на ръководителя на
работата по задачата Ви, изпращани като прикачени файлове към е-мейл писма.
o
Атрибутът Subject
(Относно:) на писмото(както и (при нужда) съдържанието на писмото) трябва ясно да идентифицира:
i.
от кого е отчета(с
имената му, евентуално Факултетен №, курс, специалност),
ii.
по коя
дисциплина,
iii.
за коя
задача,
iv.
по какъв
въпрос.
o
Имената на файловете на отчети/презентации, аташирани към е-мейл, да:
i.
ползват
символи само на латиница,
ii.
са със
стандартните за съответния формат документи определители,
iii.
съдържат ясна идентификация на автора, задачата, дисциплината, и версията на
документа, например чрез датата на изпращането
му до ръководителя Ви напр.
o
Dimitrinka_Krumova_Portable_Printer-KP_02-12-2012.doc
o
Ако файловете
са твърде големи(над 10 МВ, което не
е за препоръчване), е уместно да ги донесете в университета на носители и да ги
пратите по е-мейл от локалната мрежа.
o
Ако файловете
(и например оригинали на стойностни информационни източници, които желаете да
споделите) са с още по-големи обеми, може да ги донесете и свалите на локален
диск в лабораторията на някой от учебните компютри.
o
Разпечатки на завършените в окончателен вид отчети, или слайдове на презентациите Ви,
са въпрос на личен избор и не са задължителни.
Ако те са ценни и качествени,
i.
могат да
помогнат при публичната защита за
по-добро оценяване на работата Ви от страна на присъстващите(които иначе ще
видят само презентацията Ви);
ii.
ще послужат
на колегите след Вас и ще помогнат за подобряване на качеството на обучението
по дисциплината!
6.
Указания за комуникация с ръководителя на работата по задачата Ви
o
Предпочитан
вид на комуникацията е електронна поща.
i.
Идентификация,
задание, отчети, презентации, ревизии и корекции - също.
ii.
Консултациите,
предвидени в учебната програма, технологията на работа по дисциплината и в
плана за натоварването на съответния преподавателите се извършват присъствено -
в кабинетите, лабораториите, или на друго място, ако е уговорено специално
o
Всички писма
трябва да се изпращат по възможност на кирилица, но във всички случаи с кодировка Windows Cyrillic 1251
7.
Технически изисквания към отчета (неспазването им е основание за неприемането на
отчета!)
a.
Да има ясно оформена качествена
структура. Може да използвате предложения на сайта макет или да предложите
своя.
b.
Да е фокусиран върху типа задача, спецификата на употреба и на зададения обект,
методиката на избиране(при задание от тип мотивирано избиране).
c.
Да не се занимава с тривиални неща(отчитайки, че публиката знае изучаваното в
дисциплината), и да покаже проучване и
задълбочаване в специфичната
област на заданието.
d.
Да включва задължително
използване и да демонстрира усвоените от Вас елементи на ефективна работа с
Word и с големи, структурирани документи, като работа със:
i.
стилове на
параграфи, и особено за заглавия от различно ниво(точки и подточки), за които
да се използва йерархично номериране;
ii.
автоматично
генерирано съдържание – таблица на съдържанието, етикиране
с номериране и надписване на фигури, таблици, формули, и др.
iii.
изчистен
текст, без излишни стилове, параграфи, шпации(интервали), с умерена дълбочина
на заглавията, с делови/технически стил на изказ.
e.
Да включва
списък на използваните информационни източници(ИИ), с пълното им библиографско
описание.
f.
Да включва достатъчен брой качествени, актуални, чуждоезикови, фокусирани
върху заданието информационни източници.
g.
Да не
представлява плагиатство. Да има навсякъде, където е необходимо, цитиране на
използването на информационните източници.
h.
За екипно
поети задания в отчета следва да има раздел, отчитащ екипността в работата, в
това число:
i.
комуникацията
и ръководството в екипа,
ii.
плануването и
разпределението на работата,
iii.
изрично
специфициран приносът(както позитивен, така и негативен) на всеки участник в
екипа, поотделно.
8.
Изисквания
към презентацията, която е задължителна!
a.
Да отразява работата Ви
по задачата, и
i.
съществените резултати от нея, и най-вече
ii.
мотивирания Ви избор(за задачите от този тип), както и
iii.
отчета, изготвен от Вас(като метаинформация за него
–обем, структура, приложения, фигури, таблици, информационни източници).
9.
Изискване
към презентирането
o
да се вмества
в рамките на 10 минути;
o
да бъде
изнесена в делови, професионален стил(макар да не са изключени други);
o
да говорите ясно,
с добра дикция и подходяща за аудиторията сила;
o
да отговорите
ясно и кратко, по същество, на зададени въпросите, отправени бележки,
препоръки, критики, в рамките на до 5 минути;
o
да се държите
адекватно на ситуацията(вкл. поведение на ръце, крака, лице, жестове; формално,
а не волунтаристично, артистично, и др.).
10. Организация
на презентациите
o
Презентациите
се организират в последните две седмици на семестъра по обявен график, в зала с
проекционна и компютърна техника
o
Те са
публични и достъпът на заинтересована и отговорна публика е свободен.
o
За
студентите, обучаващи се в дисциплината “Компютърна периферия”, участието е
силно препоръчително.
11. Участие
и роля на публиката
o
Публиката е
призована да:
i.
следи
внимателно презентациите
ii.
уважава труда
на презентиращите
iii.
да спазва
дисциплината на презентиране, като не смущава останалите
o
Публиката има
право да участва активно в обсъждането на презентациите. За целта:
i.
анализира
презентацията, събира впечатления (води си бележки) за работата и
презентацията, в това число положителни е негативни страни, неточности и
потенциални въпроси към презентиращия
ii.
изказва
мнение, бележки, препоръки, критики, задава въпроси, като при това:
o
задължително
се идентифицира, преди изказването,
o
прави го в
изключително делови стил, и
o
с коректно
отношение към презентиращия, публиката, институциите!
o
Студентите,
обучаващи се в дисциплината “Компютърна периферия”, чрез активно и
професионално участие в обсъждането и провеждането на презентациите на колегите
си могат да натрупат ценен актив за по-доброто оценяване на собствената им
презентация. Оценяването на този актив се извършва в реално време от
ръководителите на задачите и се обявява след презентацията.
12. Приключване
на работата по задачата
·
Срокът за
окончателно предаване на успешно завършената работа(отчет и презентация в
електронен вид, и успешно премината презентация/защита), е краят на семестъра.
o
При неприет отчет студентът не може да получи заверка по
дисциплината.
o
При неуспех в
семестъра, поправителните действия по задачата следва да се реализират в
рамките на редовната и поправителна сесия в семестъра, в краен случай, на
ликвидационната.
o
Заданието и
отчета са валидни само в рамките на текущата учебна година!
13. Оценяване на работата по задачата
Оценката за работата Ви е с двойно тегло (спрямо теглото на оценки, получени за добра работа в упражненията и отчети за други, по-малки по обем задачи, представени и одобрени през семестъра) в общото оценяване на работата Ви по дисциплината през семестъра!
a.
Отчетът, в
окончателния му вид, ще определи 66,66% от
оценката за работата Ви.
b.
Презентацията,
като компонент от следните неща, ще определи останалите 33,34%:
i.
колко добре
презентацията Ви предава същността на работата и резултатите Ви
ii.
качество на защитата
Ви по евентуални бележки, критики, въпроси
iii.
качество на
дизайна на презентацията Ви
iv.
поведение Ви
при презентирането
v.
активното Ви
и професионално участие в обсъждането на някои презентации на Ваши колеги
14. График на работата по
изпълнението на задачата
·
Идентификация
по е-мейл – до началото на втората учебна седмица
·
Получаване и
уточняване на задание – до края на третата учебна седмица
·
Проучване и
рефериране на информационните източници, изпълнение на задачата, консултиране, изготвяне
на писмен отчет и генериране на евентуални други резултати от работата – до края
на 12(13 – при 15 седмичен семестър) учебна седмица.
·
Презентация/защита
– през последната учебна седмица на семестъра (и по-рано, ако има готовност за
това)