Разяснения, изисквания, указания към

работата по индивидуално задание,

предвидена като самостоятелна работа на студента в учебната програма по

по дисциплината “Компютърна периферия

 

1.     Задачата е:

a.       задължителна за всички студенти, и е

b.      с двойно тегло, спрямо оценките за участие и отчети от всяко друго упражнение, по отношение на оценяването в текущия контрол по дисциплината,

c.       особено важна за онези, които искат да придобият практически опит,

d.      както и да подобрят шансовете си за освобождаване.

e.       Може да се възлага и екипно, със съответната специфика и изисквания.

2.     Заданието към задачата е (основно) в две разновидности:

o       Провеждане на мотивиран избор на периферно устройство/система

o       Изработване на обзор на състоянието технологиите (актуално използвани, като и перспективни) за зададен вид периферия

                                                                          i.      възможни са и други типове задачи, при желание; казуси, практически изследвания и ремонти на периферия, …

3.      Заданието се формира чрез кореспонденция по е-мейл и се одобрява от ръководителя за задачата. За целта студентът задължително и своевременно се идентификация чрез е-мейл до ръководителя на задачата, който:

o       съдържа:

                                                                           i.      трите имена, факултетен номер, курс, група, подгрупа, редовна или задочна форма на обучение(евентуално индивидуален план, приравнителен курс, ...)

                                                                         ii.      предпочитания към тип и обект на задачата(ако има такива)

o        предпочитанията се уважават при възможност;

o        навременността на идентификацията Ви е важен фактор за това

                                                                        iii.      чуждоезикови (към езици, различни от майчиния) предпочитания (за ползваните информационни източници).

o        Задължително се посочва поне един език; напр. изучавания в началните години на този курс за степен бакалавър

o       нормално изисква някаква специфика и определен обем работа.

                                                                           i.      Основната идея е изборът да не е тривиален, а специфичен, както по вида на периферията, така и по начина, режима и на употреба, изискванията на виртуалния и клиент, икономиката и на употреба, и др.

                                                                         ii.      Имайте инициативата! Допускайте(спекулирайте), но ... съгласувайте! И получете потвърждение за това! Навреме!

                                                                        iii.      За екипи обемът на работата и резултатите от нея следва да са пропорционални увеличени според на състава на екипа.

o       Крайното решение по заданието е на преподавателя, който го потвърждава чрез е-мейл и/или чрез публикуването и на сайта на дисциплината.

o       Адресът от идентификационният мейл на студента ще се ползва като адрес за кореспонденция през цялото времетраене на работата, до приключването и.

4.     Работата и резултатите от нея документирайте в писмен отчет на Microsoft Word 2003 и подгответе за 10-минутно презентиране в Microsoft PowerPoint 2003 формат(възможни са и други формати на презентацията - html, swf, ... но само след предварително съгласуване с ръководителя!).

5.     Изисквания по предлагането на документи

o       Отчетът и презентацията задължително се предават на ръководителя на работата по задачата Ви, изпращани като прикачени файлове към е-мейл писма.

o       Атрибутът Subject (Относно:) на писмото(както и (при нужда) съдържанието на писмото) трябва ясно да идентифицира:

                                                                           i.      от кого е отчета(с имената му, евентуално Факултетен №, курс, специалност),

                                                                         ii.      по коя дисциплина,

                                                                        iii.      за коя задача,

                                                                       iv.      по какъв въпрос.

o       Имената на файловете на отчети/презентации, аташирани към е-мейл, да:

                                                                           i.      ползват символи само на латиница,

                                                                         ii.      са със стандартните за съответния формат документи определители,

                                                                        iii.      съдържат ясна идентификация на автора, задачата, дисциплината, и версията на документа, например чрез датата на изпращането му до ръководителя Ви напр.

o       Dimitrinka_Krumova_Portable_Printer-KP_02-12-2012.doc

o       Ако файловете са твърде големи(над 10 МВ, което не е за препоръчване), е уместно да ги донесете в университета на носители и да ги пратите по е-мейл от локалната мрежа.

o       Ако файловете (и например оригинали на стойностни информационни източници, които желаете да споделите) са с още по-големи обеми, може да ги донесете и свалите на локален диск в лабораторията на някой от учебните компютри.

o       Разпечатки на завършените в окончателен вид отчети, или слайдове на презентациите Ви, са въпрос на личен избор и не са задължителни. Ако те са ценни и качествени,

                                                                           i.      могат да помогнат при  публичната защита за по-добро оценяване на работата Ви от страна на присъстващите(които иначе ще видят само презентацията Ви);

                                                                         ii.      ще послужат на колегите след Вас и ще помогнат за подобряване на качеството на обучението по дисциплината!

6.     Указания за комуникация с ръководителя на работата по задачата Ви

o       Предпочитан вид на комуникацията е електронна поща.

                                                                           i.      Идентификация, задание, отчети, презентации, ревизии и корекции - също.

                                                                         ii.      Консултациите, предвидени в учебната програма, технологията на работа по дисциплината и в плана за натоварването на съответния преподавателите се извършват присъствено - в кабинетите, лабораториите, или на друго място, ако е уговорено специално

o       Всички писма трябва да се изпращат по възможност на кирилица, но във всички случаи с кодировка Windows Cyrillic 1251

7.      Технически изисквания към отчета (неспазването им е основание за неприемането на отчета!)

a.       Да има ясно оформена качествена структура. Може да използвате предложения на сайта макет или да предложите своя.

b.      Да е фокусиран върху типа задача, спецификата на употреба и на зададения обект, методиката на избиране(при задание от тип мотивирано избиране).

c.       Да не се занимава с тривиални неща(отчитайки, че публиката знае изучаваното в дисциплината), и да покаже проучване и задълбочаване в специфичната област на заданието.

d.      Да включва задължително използване и да демонстрира усвоените от Вас елементи на ефективна работа с Word и с големи, структурирани документи, като работа със:

                                                               i.      стилове на параграфи, и особено за заглавия от различно ниво(точки и подточки), за които да се използва йерархично номериране;

                                                             ii.      автоматично генерирано съдържание – таблица на съдържанието, етикиране с номериране и надписване на фигури, таблици, формули, и др.

                                                            iii.      изчистен текст, без излишни стилове, параграфи, шпации(интервали), с умерена дълбочина на заглавията, с делови/технически стил на изказ.

e.       Да включва списък на използваните информационни източници(ИИ), с пълното им библиографско описание.

f.        Да включва достатъчен брой качествени, актуални, чуждоезикови, фокусирани върху заданието информационни източници.

g.       Да не представлява плагиатство. Да има навсякъде, където е необходимо, цитиране на използването на информационните източници.

h.       За екипно поети задания в отчета следва да има раздел, отчитащ екипността в работата, в това число:

                                                               i.      комуникацията и ръководството в екипа,

                                                             ii.      плануването и разпределението на работата,

                                                            iii.      изрично специфициран приносът(както позитивен, така и негативен) на всеки участник в екипа, поотделно.

8.     Изисквания към презентацията, която е задължителна!

a.       Да отразява работата Ви по задачата, и

                                                               i.      съществените резултати от нея, и най-вече

                                                             ii.      мотивирания Ви избор(за задачите от този тип), както и

                                                            iii.      отчета, изготвен от Вас(като метаинформация за него –обем, структура, приложения, фигури, таблици, информационни източници).

9.     Изискване към презентирането

o       да се вмества в рамките на 10 минути;

o       да бъде изнесена в делови, професионален стил(макар да не са изключени други);

o       да говорите ясно, с добра дикция и подходяща за аудиторията сила;

o       да отговорите ясно и кратко, по същество, на зададени въпросите, отправени бележки, препоръки, критики, в рамките на до 5 минути;

o       да се държите адекватно на ситуацията(вкл. поведение на ръце, крака, лице, жестове; формално, а не волунтаристично, артистично, и др.).

10. Организация на презентациите

o       Презентациите се организират в последните две седмици на семестъра по обявен график, в зала с проекционна и компютърна техника

o       Те са публични и достъпът на заинтересована и отговорна публика е свободен.

o       За студентите, обучаващи се в дисциплината “Компютърна периферия”, участието е силно препоръчително.

11. Участие и роля на публиката

o       Публиката е призована да:

                                                                           i.      следи внимателно презентациите

                                                                         ii.      уважава труда на презентиращите

                                                                        iii.      да спазва дисциплината на презентиране, като не смущава останалите

o       Публиката има право да участва активно в обсъждането на презентациите. За целта:

                                                                           i.      анализира презентацията, събира впечатления (води си бележки) за работата и презентацията, в това число положителни е негативни страни, неточности и потенциални въпроси към презентиращия

                                                                         ii.      изказва мнение, бележки, препоръки, критики, задава въпроси, като при това:

o       задължително се идентифицира, преди изказването,

o       прави го в изключително делови стил, и

o       с коректно отношение към презентиращия, публиката, институциите!

o       Студентите, обучаващи се в дисциплината “Компютърна периферия”, чрез активно и професионално участие в обсъждането и провеждането на презентациите на колегите си могат да натрупат ценен актив за по-доброто оценяване на собствената им презентация. Оценяването на този актив се извършва в реално време от ръководителите на задачите и се обявява след презентацията.

12. Приключване на работата по задачата

·        Срокът за окончателно предаване на успешно завършената работа(отчет и презентация в електронен вид, и успешно премината презентация/защита), е краят на семестъра.

o       При неприет отчет студентът не може да получи заверка по дисциплината.

o       При неуспех в семестъра, поправителните действия по задачата следва да се реализират в рамките на редовната и поправителна сесия в семестъра, в краен случай, на ликвидационната.

o       Заданието и отчета са валидни само в рамките на текущата учебна година!

13. Оценяване на работата по задачата

a.       Отчетът, в окончателния му вид,  ще определи 66,66% от оценката за работата Ви.

b.      Презентацията, като компонент от следните неща, ще определи останалите 33,34%:

                                                               i.      колко добре презентацията Ви предава същността на работата и резултатите Ви

                                                             ii.      качество на защитата Ви по евентуални бележки, критики, въпроси

                                                            iii.      качество на дизайна на презентацията Ви

                                                           iv.      поведение Ви при презентирането

                                                             v.      активното Ви и професионално участие в обсъждането на някои презентации на Ваши колеги

14.  График на работата по изпълнението на задачата

·        Идентификация по е-мейл – до началото на втората учебна седмица

·        Получаване и уточняване на задание – до края на третата учебна седмица

·        Проучване и рефериране на информационните източници, изпълнение на задачата, консултиране, изготвяне на писмен отчет и генериране на евентуални други резултати от работата – до края на 12(13 – при 15 седмичен семестър) учебна седмица.

·        Презентация/защита – през последната учебна седмица на семестъра (и по-рано, ако има готовност за това)