|
Дали след описаните данни трябва да направя таблица, съдържаща избрани от мен характеристики на различните устройства,чрез които да направя избора си?По принцип добре направеният отчет трябва да има минимум две таблици: - едната, с пълните и подробни данни, показани по еднакъв и сравним начин, за всички участници в избора (които трябва да са горе-долу равностойни, т.е от един и същи клас и подклас(а не да е ясно предварително, че не стават за избор), и - втора, в която трябва да се оставят само онези характеристики, които са важни, определящи, за Вашия избор, за Вашия сценарий на употреба, за изисквания на клиента, който евентуално Ви е поръчал да направите този избор. В нея следва да се нанесат и някакви оценки, звездички, тегла, и пр., съгласно избраната от Вас методика за ранжиране, класиране, оценяване,претегляне, така, че в таблицата ясно да личи фаворита, като и основанието за избора Ви! Да поставя ли в отчета снимки на устройствата, между които избирам, или те трябва да се съдържат в презентацията?Въпрос на личен избор. Аз бих ги сложил в отчета! А в презентацията: - според броя и вида на слайдовете, за които реша, че има място и които е важно да има в презентацията ми (но тя се прави, сл. това се решава, най-накрая, след като отчетът е в напълно завършен вид), според посланието, което искам да отправя с тях към публиката си, т.е. - ако поставянето им има стойност, - ако има какво да кажа по повод дизайна/изгледа им, - но с оглед оценката, че имам само 10-15 минути, за да кажа най-важното(често по-важни неща, отколкото как изглеждат). - В презентацията обаче има място външния изглед на поне на избрания от Вас екземпляр(например като фон или добавка към текстовата част на слайда, предаващ кой продукт и защо точно него избрахте, какви са неговите предимства и недостатъци, ...). - Може да се показва дизайнът и на други, ако той е доста различен за различни модели, или доста необикновен, или футуристичен..., или определящ(но трябва да посочите защо, по какви причини) за избора Ви. Единствен информационен източник?Не бива! Дори и да може да ви даде информация по всички въпроси, които Ви интересуват! Колкото и да е надежден, може да Ви подведе, може да е едностранен, ограничен, в някои отношения. Задължително изискване към работата Ви е да намерите и ползвате повече информационни източници, при това от различен тип – електронни и печатни, фирмени и независими, ревюта, тествания, сравнения, представяне на технологии, фирмени спецификации, сравнение на цени, пазарни анализи, ръководства и съвети за избор и купуване, конфигуратори на продукти, ... За броя "състезатели", между които трябва да направя моя изборПринципните съображения за формирането на набора от “състезатели” в "категорията" са следните: - да са от една категория(по производителност, по възможности, по цена, по надеждност, по предназначение), а не да сравнявате кон с кокошка - за са от различни производители(т.е. да има представени поне 3 водещи производителя) - да са достатъчно на брой - поне 3 до 5(може и доста повече, стига да можете да ги съпоставите и да се справите с обема техническа работа, която най-често ще се сведе до вземане на данни наготово и цитирането им) - да са достатъчно нови(актуални), а не да вземате модели отпреди години, ако има по-нови "Ергономична клавиатура за редактор на e-zine"?Надявах се сам да открия някаква информация, специално относно значението на "РЕДАКТОР НА E-ZINE", но не успях! Естествено намерих голяма по обем информация, но за ергономични клавиатури като цяло! Моля ви да ми дадете някакви напътствия или помощни сайтове! Смисълът на определението "редактор на e-zine" можете да разтълкувате, като оцените смисъла на думата редактор (който редактира, евентуално и списва някакво списание или друга периодика, или книга), и отделно терминът e-zine - като electronic magazine. Вие сам може да оцените какво прави един редактор на такава медия с клавиатурата си - непрекъснато събира и преработва информация в електронен вид, броди из Интернет и особено из своя e-zine, докато го редактира и поддържа с времето, преглежда материали от колеги и дописници, и ..., и всичко това най-вероятно в в електронен вид, като въвежда, коригира, маркира, copy-paste, scroll. Сл., може да си извадите заключение какви са специфичните, а и ергономичните изисквания към клавиатурата, на която той ще работи. Особено на база на информационни източници за ергономията на компютърни клавиатури, по принцип. А дали има материали в Интернет на тема ергономия за клавиатурата точно като за редактор, и то на е-zine :-\ . И едва ли е необходимо да има, и да търсим(поне интензивно) Ако има - чудесно, ако не - имате пълната свобода(и отговорност) да мислите, допускате, да правите изводи за това, каква клавиатура следва да изберете за него. Всяка кореспонденция по отчета, включваща и неговото съдържаниетрябва да става във Word файл, а не в html/eml, за да мога да нанасям лесно корекции и да са ясно видими и проследими от Вас(и от мен, при следващи пасове в комуникацията), както и за да могат да се следят лесно правописните грешки, и да се коригира лесно структурата на документа(в случай на необходимост). Трябва ли да изпращаме презентацията на PowerPoint?Да! И то не по-късно от определена дата (за 2014-15 учебна година, редовно обучение - 15 декември(за отчети, изпратени да 12 декември)), ако желаете да я съгласувате с ръководителя си, т.е. да получите мнението му, евентуално предложения за корекции или подобрения). След като презентирате работата си, е задължително да я изпратите (в крайния и) електронен вид, за да бъде работата Ви отчетена като приключена комплексно. Презентацията Ви е част от пакета задача №2 за контролирана самостоятелна работа, включващ:
Умения за работа с Word, Excel, PowerPoint?“Повечето от студентите(включително и аз) не са изучавали WORD или EXCEL и не знаят как се използват стилове, как се прави проверка на правописа, как се формира текстов документ, как се прави съдържание с линкове, как се минава на нов ред освен чрез 'ENTER' и т.н, и такива дисциплини не сме изучавали и в университета. Това което знам е от справочници и самообучение. А някои хора са изучавали това в средното си образование и знаят, как става. Това, че на мен не са преподавали, не е моя вина, но знам, че не е и оправдание” Умения за работа с офис продукти се упражняват в дисциплината "Въведение в компютрите" или "Програмиране - 1 част", но това е крайно недостатъчно. Техниката на работа с офис продуктите следва да усвоите сами (ако никъде не сте я учили). Работата с офис продукти е нормално изискване за студентите още в първи курс. И в почти всички дисциплини, в които имате контролирана самостоятелна работа, отчети, проекти! Курсове по Office, Internet и други видове умения, можете да изкарате към Центъра за повишаване на квалификация и дистанционно обучение на РУ(те са платени) или да усвоите самостоятелно в извънаудиторната си самостоятелна работа. Специфичните изисквания към уменията Ви за работа с офис продукти, като Microsoft Word и PowerPoint, коректор на правописа, и пр., нужни за качественото изпълнение на задача №2, са описани в изискванията и указанията към нея. |
Copyright @ Р. Кожухаров Последно обновена: Септември 16, 2015 15:52:46 |