Указания за работа с УПДМЛ ЕС9004
В процеса на измерванията на различните параметри на лентовото устройство е необходимо да се осигури определен режим на работа на УПДМЛ-а
.Преди започване на работата, лентата трябва да се постави по указаният върху предния панел начин, върху който, в средата, горе, е дадена схема на пътя на лентовият носител, и да се натисне бутон "Загрузка" (натоварване), след което непрекъснато се натиска бутон "Вперед" до достигане на лентов маркер за "НЛ". Съединяват се чрез проводниково мостче/jumper/ изводи С27 и А01 на печатна платка ЕС9004/0012, разположена на позиция 0023 от блок ТЕЗ(типов елемент за замяна).
Осигуряване на режим "Четене напред" и Четене назад" с постоянна скорост.
Чрез клавиш "ДВК" от клавиатурата на УПДМЛ-а се спира мигането на екрана и с последователно натискате на клавиш " " се преминава през различните режими на работа, индицирани с букви на екрана в горния десен край, докато се стигне до режим "проверка данни"(ПД). Натиска се клавиш "ОСВ" и лентата започва да се движи напред с постоянна скорост.
За да смените посоката на движение, натиснете бутон "Сброс". Лентата спира. Отново се натиска "ДБК", избира се режим "ПД" и се натиска бутон "Блок назад". (Предварително осигурете достатъчно количество лента на несменяемата касета.)
"Пренавиване" на лентата в изходно положение се осъществява чрез последователно натискате на бутоните "Сброс" и "Перемотка".
Проверка и настройка на скоростта на движение на лентата на УПДМЛ ЕС9004
1. При движение "напред" и "назад" с нормална скорост
Предлаганият метод за измерване се основава на измерване на скоростта на получените от лентата данни при непрекъснато движение с нормална скорост. Скоростта на движение на лентата се изчислява по формула (1), разчитайки на еталонна плътност на данните от СКЮ лента, на която от край до край са записани само единици с плътност р= 32 bit/mm.
2 . f
V = ---------- [m/S], [1]
p . 10 3
където: f - честотата на измерения сигнал.
За прочетените данни от коя да е писта очакваната работна скорост 49 см/s съответствува на честота f = 6240 Hz с допуск
± 312 Hz Предвид не особено високата стабилност на скоростта на движение е необходимо усредняване на измерените (изчислени) стойности от определен брой поредни измервания. Ако стойността е извън допустимите граници, следва да бъде регулирана чрез предвидените за целта потенциометри "НП"(напред) и "НЗ"(назад), разположени на възела за управление на двигателите (вътрешната голяма, вертикално разположена печатна платка с радиатори - ЕС9004/0018).Измерването се осъществява като лентата се приведе в движение "напред" или "назад" и с честотомер се измерва честотата на сигнала в контролна точка Х03 на платка, разположена на адрес 21.
2. При движение с висока скорост "назад" (операция "пренавиване")
Извършва се същото измерване, при същите условия и в същата контролна точка, но в режим "ПЕРЕМОТКА" с висока скорост (предварително осигурете достатъчно количество лента на несменяемата касета чрез движение "напред", реализирано чрез задържане на бутон "вперед"). Измерената честота не трябва да е по-малка от 19200 Hz.
Изследване на "СКЮ" ефект
1. При четене:
Осигурете движение "напред" или "назад".
За да наблюдавате и измерите СКЮ ефекта е необходимо с двата лъча на осцилоскопа да сравните по фаза формираните в TTL нива сигнали от деветте писти, съответно на изводи С04, С20 и С36 на "ТЕЗ" по адрес 19, 21 и 23.
Проверка на "старт - стопните" времена
Измерванията се извършват с двулъчев осцилоскоп. Синхронизацията се извършва по сигнал РДВН1 (разрешение на движението на лентата) от извод С22 на платката ЕС9004/0001, разположена на позиция 06. Посредством втория лъч се наблюдава сигнала в коя да е от контролните точки Х01, Х02 или Х03 на платките ЕС9004/0012 на позиции 19, 21 или 23.
Старт - стопният режим на движение в посока "напред" или "назад" задаваме ръчно, чрез краткотрайно натискане на бутони "вперед" или "блок назад" съответно. За измерване на времето за ускоряване ("старт") се синхронизираме по активизирането на сигнал РДВН1, а при измерване на времето за спиране ("стоп")- по обратния му фронт. Старт-стопните времена трябва да са в границите на 23 ±
5ms.