|
Технология на работа по дисциплината “Компютърна периферия” за специалност “Компютърни системи и технологии”, бакалаври (детайлизирана, и актуализирана за учебната 2011/2012 г.)
СЪДЪРЖАНИЕ: Организация на работата през семестъра 2.1.1 Дата, час и място на изпита 2.1.6 Комуникации по време на изпита 2.1.7 Несмущаване на работата при провеждането на изпита 2.2.3 Проверка на писмените работи, изнасяне на резултатите, нанасяне на оценките 2.6 Поддръжка на самоподготовката за изпита
В допълнение и развитие на технологията на работа от учебната програма на дисциплината в действие са и следните правила, определения и процедури: 1 Организация на работата през семестъра1. Всеки студент или екип натрупва резултатите от работата си по отделните задачи и етапи през семестъра в печатен и/или електронен вид в своя “папка”, спазвайки задължителните етапи, реквизити, изисквания и препоръки към работата и отчитането и. 2. Етапи в работата и график на дейностите през семестъра 2.1. 3. Отговорникът на дисциплината: 3.1. организира и координира работата на преподавателския екип и студентите; 3.2. е ръководител на поне една подгрупа. 4. Ръководителят на практическо занятие по дадена тема: 4.1. подготвя, организира и провежда/отговаря за провеждането на занятието с всички подгрупи, 4.2. провежда текущия контрол за занятието и го предава своевременно на отговорниците на съответните подгрупи. 5. По дисциплината се поддържа помощен web сайт с интерактивност[RKK1], като например: 5.1. персонални акаунти на всеки участник в дисциплината, 5.2. регистрация на задания и отчети по етапи, 5.3. групова комуникация (в групите, общо за дисциплината, с отговорниците на проекти), 5.4. дискусионни форуми, 5.5. защитен достъп, вкл. и отдалечен, и др. 6. Към екипно възложените и изпълнявани задачи се поставят следните изисквания: 6.1. да бъде избран и регистриран отговорник на екипа 6.2. да бъде направено и фиксирано справедливо предварително разпределение на дейностите по проекта между членовете на екипа, с презумцията за участие на всеки студент във всеки етап и ключова дейност от работата. 6.3. отговорникът на екипа предоставя ясна оценка за приноса на всеки член на екипа в работата по проекта и резултатите от нея. 7. В дисциплината се възпитават и реализират принципите на професионалната етика, на справедливостта и равните права и задължения между обучаемите. 8. Преходни и заключителни разпоредби 8.1. При непредаване на отчет ръководителят на подгрупата има право да не завери семестъра по дисциплината. 8.2. При слаба оценка от текущия мониторинг студентът се явява на поправителен изпит 8.3. Всички неуредени в технологията въпроси се решават от ръководителя на подгрупата в консенсус с отговорника на дисциплината. 2 Изпит2.1 Организация на изпитаИзпитът е писмен, с еднакви въпроси за всички обучаеми в групата. Изпитът се организира и провежда от отговорника на дисциплината. В залите асистират преподавателите от екипа на дисциплината, с помощ и от други преподаватели. Заданието за изпита се получава индивидуално, в печатен вид. За всеки въпрос, който изисква ползването на справочни диаграми, таблици, или големи схеми, обучаемите получават необходимите материали (по преценка на изпитващия и осигурени от него!). Не се разрешава ползването на помощни средства, като лекции, учебници, книги, "пищови" и др. Обучаемите могат да задават въпроси към изпитващия по отношение на изясняване на неясно, непълно или некоректно зададени въпроси. Ако въпросът е основателен, изпитващият дава разяснение или прави корекция и я прави достояние на всички. Въпросите и задачите са от почти всички теми, но къси, логически, тестови, от различен тип, като например: o Посочете (не)верният отговор - единствен и ли множествен o Предимства и недостатъци на ... o Основни качества и характеристики на ... o Стандарти, свързани с ... o Сравнете технологии, подходи .. o Обяснете понятието ... o Съчетайте правилно понятията в смислени изречения o Дребни числови задачи - временни параметри, обеми памет, организация на памет, пропускателна способност, производителност, и др. o Анализирайте работата на схемата, дадена на фиг. .... o Работа със спецификацията на дадена компютърна периферия (вкл. и оригинали - на английски език) Набори от тестови въпроси, групирани по темите на упражненията и на лекциите, както и тестови набори от контролни работи и минали изпити са достъпни в сайта на дисциплината. Обучаемият пише само отговорите на въпросите (тъй като е получил условията в печатен вид), като разграничава и маркира ясно за кой въпрос се отнася дадения отговор. Продължителността на изпита е 120 минути (2 астрономически часа) от официалното обявяване на началото на изпита, направено след раздаването на заданията, прегледа на условията и въпросите от страна на изпитваните, и при нужда- разясняването на въпросите от страна на провеждащия изпита. Началото и краят му се фиксират от провеждащия изпита в писмен вид на дъската в съответната зала. При готовност обучаемият предава работата си. 2.1.1 Дата, час и място на изпитаДанните за датата(съгласно изготвения от студентите от съответната административна група и преподавателите график на изпитната сесия), мястото и часът на провеждане на изпита се обявяват на таблата пред учебните лаборатории 6-207 и 6201 и web сайта на дисциплината. Закъснели не се допускат до изпита! Бъдете пред залите навреме, с поне 10-минутен аванс! 2.1.2 КонспектКонспектът по дисциплината е достъпен на: · сайта на дисциплината – http://www.ecs.ru.acad.bg/kp , · на таблото пред лаборатория 6.201, и · за копиране в стаи 6.201 и 6.415б 2.1.3 Допускане до изпитНа изпит се допускат редовни студенти от текущата учебна година със заверен семестър по дисциплината(в това число и освободените от изпит по предвидената процедура, например с цел повишаване или доказване на резултата, въз основа на който са били освободени. Получената в така положения писмен изпит отменя оценката от освобождаването)
2.1.4 Изпитни материалиИзпитните материали се осигуряват от организиращия изпита и включват:
Всеки получава индивидуално копие на изпитните материали в печатен вид. Те следва да се пазят и върнат при издаването на писмената работа!
След приключване на изпита се публикуват на сайта на дисциплината и са достъпни за копиране, при желание. При полагането на изпита не се ползват лекции, книги, записки, и всякакви помощни и материали и инструменти, калкулатори, извън осигурените с изпитните материали. 2.1.5 Писмена работаЗаглавният лист се надписва, когато провеждащият изпита даде указания с това, с личните данни на студента: · имена, факултетен номер, група · дата / вариант на изпитните материали, ако такъв е използван); · специалност, година на заверка и вид на обучение(ако са различни от тези на студент редовно обучение, за съответната година, специалност КСТ) Всеки следващ лист се надписва с имената и факултетния номер на студента Всеки студент сам осигурява листите си, в аванс, формат А4. 2.1.6 Комуникации по време на изпитаПозволени са само по организацията на изпита, по изясняване на въпросите и заданията, но не и така, че да подсказват отговор или решение(верни или неверни). При нужда от комуникация, тя се провежда в режим “Master-Slave”. Ако трябва да попитате нещо, дайте знак с ръка или поглед на изпитващия(или асистиращите). Опит за подсказване или преписване, както и нарушаването на правилата на изпита, се санкционират с предвидените в Правилниците на РУ “А. Кънчев” мерки, и довежда като минимум до отстраняване от изпита. 2.1.7 Несмущаване на работата при провеждането на изпитаВсякакво смущаване на работата в залата по време на провеждането на изпита е неприемливо. Това се отнася както за изпитваните, така и за провеждащите изпита, а също и за външни лица. Всички мобилни потенциални източници на шум, като мобилни например телефони, пейджъри, будилници, задължително се привеждат в режим на мълчалива работа, или се изключват. Забранено и говореното по мобилни телефони в залата по време на изпита. На вратата пред залата организиращият изпита поставя предупредителна табела с информация за провеждания изпит и предупреждение за несмущаване, вкл. със знак “Забрана на ползване на мобилни телефони и устройства” 2.2 Проверка и оценяване2.2.1 Начисляване на точкиПисмената работа с отговорите на студента се преглежда и оценява от изпитващите, като се начисляват точки:
2.2.2 Скала на оценяванеØ 40% - Задоволителен (3), Ø 80 % - Отличен (6) При събрана сума от точки под 30% от възможния максимум писменият изпит е неуспешен! При нужда от дооформяне на оценката (в рамките на единица) изпитващите: Ø вземат под внимание резултатите от работата на обучаемия, показани през семестъра. Ø задават допълнителни въпроси по тематиката на дисциплината. 2.2.3 Проверка на писмените работи, изнасяне на резултатите, нанасяне на оценкитеПисмените работи се проверяват от екипа по дисциплината, под контрола на отговорника на дисциплината. Резултатите от оценяването и точкуването се изнасят в писмен вид на таблото пред лаборатория 6.201. След обявяването на резултатите всеки студент има право да провери писмената си работа и правилността на оценяването и, както и да поиска разяснение, в случай на неяснота или съмнение в правилността му, и/или да го оспори по реда, предвиден от Вътрешните правила за учебната дейност на РУ – достъпни в Интранет мрежата на RUNet) Желателно е проверката и нанасянето на оценките в студентската книжка да става по административни групи, по обявения график. След като бъде обявен крайния резултат от изпита отговорникът на дисциплината нанася оценката в протокола и в книжката на студента. В първия ден на летния семестър протоколите се предават от отговорника на дисциплината във факултетната канцелария. До две седмици от началото на летния семестър отговорникът на дисциплината вписва оценките от изпита в главната книга. Оценките на освободените с Отличен се нанасят веднага, при тяхно желание. Оценките на освободените с Много добър се нанасят в деня или след датата на редовния изпит. Задължително е всички оценки в книжката на един студент да бъдат нанесени за времето, в което той ще заяви във факултетната канцелария желанието си да бъде оформено окончателно семестриалното завършване на обучението си, обикновено около месец преди явяване на Дипломна защита/Държавен изпит. 2.3 Освобождаване от изпитОсвобождаването от изпит е с цел стимулиране на отличната и регулярна работа през семестъра и е възможно само за студентите редовно обучение. Освобождават се студенти, които покажат отлична и много добра работа и резултати през семестъра. Освобождаването е с оценки: Ø Отличен или Ø Много добър, с потенциал за отличен; Ø Много добър, или: Ø Много добър, но условно! Оценяването за целите на решението за освобождаване се формира по шестобалната система от две съставки, всяка от тях с тегло, съответно: · входящ тестов контрол преди всяко упражнение – 75% o Тестовете са предупражнителни, а не поступражнителни; за тях няма поправително “явяване” до приключването на семестъра o Студентът трябва да е направил тестове по мимимум 12[РКК2] от общо 14-те теми o При практическо упражнение № 14 на тема “Провеждане на мотивиран избора на периферия” за оценка от входящ тест, но с двойно тегло, се взема оценката от работата по подготовката и представянето на писмен отчет и презентация/защита по задание. § Оценката за Упр. 14 се формира от: Ø оценка върху отчета - с тегло 75%, и Ø оценка на презентирането/защитаването на отчета и работата по него - с тегло 25%. · текущ мониторинг на работата на студенти по практическите упражнения – 25% o Водещият упражнението поставя оценки за участие. o Оценяват се не само отлични и много добри участия, но също така и слаби или незадоволителни. o Оценяват се показаните при провеждането на упражнението знания, умения, активност и фокусираност върху темата и задачите му. o За упражнение, в които се изисква оформяне на писмен отчет(засега – в Упр.10 – ЗУМД), всеки получава допълнителна оценка за участие – върху отчета; o за упражнение 14 се оценява участието в обсъждането на презентациите/защитите на другите студенти. o Комплексната оценка от текущия мониторинг се оформя от отговорника на дисциплината, в край на семестъра; o Желаещите да се освободят трябва да имат минимум 6 оценки за участие[РКК3]. Скалата за оценяване при освобождаването е както следва:
Списъкът с резултатите от текущия контрол през семестъра и освобождаваните е достъпен при отговорника на дисциплината. След окончателното му оформяне в публикуем вид списъкът на освободените се публикува във web сайта на дисциплината. 2.3.1 Условно освобождаванеСтудентите с потенциал за условно освобождаване или повишаване на оценката (от Мн. добър на отличен) следва да положат допълнителен тест след приключване на семестъра по 2(някои по 3) от темите на упражненията(съгласувано с отговорника на дисциплината, по темите, по които са имали най-ниски оценки през семестъра), при това да покажат успех Ø минимум много добър(за ония, които се борят за освобождаване с мн. добър) или Ø отличен(за ония, които се борят за освобождаване с успех отличен). Явяването на допълнителен тест е:
2.4 Консултации за изпитаПреподавателите консултират и подпомагат студентите по въпроси по организацията на подготовката по дисциплината, по въпроси, задачи, проблеми, които студентът не може да разбере или за които не може да намери информация, но след като вече се е запознал и справил с лекционния, учебниковия и поддържащите материали – собствените записки от лекции и упражнения, web Иларионов /Коларов /Дембовски /Мюлер)сайта на дисциплината, и поне един от основните учебници или книги по дисциплината: Преподавателите не водят тепърва лекции и упражнения, така, както те са били преминати по време на редовния учебен процес през семестъра. Графикът на консултациите е достъпен пред и в лаборатории 6.201 и в личния сайт на отговорника на дисциплината( http://www.ecs.ru.acad.bg/rk2 ). 2.5 Пропуснати упражненияПраво на отработване имат само студенти, които са пропуснали възможността да отработя упражнението си в съответната седмица на семестъра по уважителни причини и са си извинили отсъствията(във факултетната канцелария по реда, предвиден от Вътрешните правила за учебната дейност на РУ – достъпни в Интранет мрежата на RUNet) · Групово отработване на някои упражнения е предвидено в графика на зимната сесия. · Индивидуално отработване(само за упражненията, невключени в графика за групово отработване) – в часовете за индивидуална консултации 2.6 Поддръжка на самоподготовката за изпитаНа разположение в лаборатория 6.201 са следните информационни материали (поискайте ги!!):
Освен това разполагате с възможностите за компютърните зали за свободен достъп на Катедра КСТ, както и стопанисваните от ОКК ни ЦИКО и Университетската библиотека при РУ “А.Кънчев”. |
Copyright @ Р. Кожухаров Последно обновена: Септември 16, 2015 15:52:46 |