Технология

Технология на работа по дисциплинатаКомпютърна периферияза специалност

Компютърни системи и технологии”, бакалаври

(детайлизирана, и актуализирана за учебната 2011/2012 г.)

 

СЪДЪРЖАНИЕ:

 

Организация на работата през семестъра

2       Изпит

2.1     Организация на изпита

2.1.1     Дата, час и място на изпита

2.1.2     Конспект

2.1.3     Допускане до изпит

2.1.4     Изпитни материали

2.1.5     Писмена работа

2.1.6     Комуникации по време на изпита

2.1.7     Несмущаване на работата при провеждането на изпита

2.2     Проверка и оценяване

2.2.1     Начисляване на точки

2.2.2     Скала на оценяване

2.2.3     Проверка на писмените работи, изнасяне на резултатите, нанасяне на оценките

2.3     Освобождаване от изпит

2.3.1     Условно освобождаване

2.4     Консултации за изпита

2.5     Пропуснати упражнения

2.6     Поддръжка на самоподготовката за изпита

 

В допълнение и развитие на технологията на работа от учебната програма на дисциплината в действие са и следните правила, определения и процедури:

1          Организация на работата през семестъра

1.      Всеки студент или екип натрупва резултатите от работата си по отделните задачи и етапи през семестъра в печатен и/или електронен вид в своя “папка”, спазвайки задължителните етапи, реквизитиизисквания и препоръки към работата и отчитането и.

2.      Етапи в работата и график на дейностите през семестъра

2.1.       

3.      Отговорникът на дисциплината:

3.1.      организира и координира работата на преподавателския екип и студентите;

3.2.      е ръководител на поне една подгрупа.

4.      Ръководителят на практическо занятие по дадена тема:

4.1.      подготвя, организира и провежда/отговаря за провеждането на занятието с всички подгрупи,

4.2.   провежда текущия контрол за занятието и го предава своевременно на отговорниците на съответните подгрупи.

5.      По дисциплината се поддържа помощен web сайт с интерактивност[RKK1] , като например:

5.1.   персонални акаунти на всеки участник в дисциплината,

5.2.   регистрация на задания и отчети по етапи,

5.3.   групова комуникация (в групите, общо за дисциплината, с отговорниците на проекти),

5.4.   дискусионни форуми,

5.5.   защитен достъп, вкл. и отдалечен, и др.

6.      Към екипно възложените и изпълнявани задачи се поставят следните изисквания:

6.1.      да бъде избран и регистриран отговорник на екипа

6.2.      да бъде направено и фиксирано справедливо предварително разпределение на дейностите по проекта между членовете на екипа, с презумцията за участие на всеки студент във всеки етап и ключова дейност от работата.

6.3.      отговорникът на екипа предоставя ясна оценка за приноса на всеки член на екипа  в работата по проекта и резултатите от нея.

7.      В дисциплината се възпитават и реализират принципите на професионалната етика, на справедливостта и равните права и задължения между обучаемите.

8.      Преходни и заключителни разпоредби

8.1.      При непредаване на отчет ръководителят на подгрупата има право да не завери семестъра по дисциплината. 

8.2.      При слаба оценка от текущия мониторинг студентът се явява на поправителен изпит

8.3.      Всички неуредени в технологията въпроси се решават от ръководителя на подгрупата в консенсус с отговорника на дисциплината.

2          Изпит

2.1          Организация на изпита

Изпитът е писмен, с еднакви въпроси за всички обучаеми в групата. 

Изпитът се организира и провежда от отговорника на дисциплината. В залите асистират преподавателите от екипа на дисциплината, с помощ и от други преподаватели.

Заданието за изпита се получава индивидуално, в печатен вид.

За всеки въпрос, който изисква ползването на справочни диаграми, таблици, или големи схеми, обучаемите получават необходимите материали (по преценка на изпитващия и осигурени от него!).

Не се разрешава ползването на помощни средства, като лекции, учебници, книги, "пищови" и др.

Обучаемите могат да задават въпроси към изпитващия по отношение на изясняване на неясно, непълно или некоректно зададени въпроси. Ако въпросът е основателен, изпитващият дава разяснение или прави корекция и я прави достояние на всички.

Въпросите и задачите са от почти всички теми, но къси, логически, тестови, от различен тип, като например:

o       Посочете (не)верният отговор - единствен и ли множествен

o       Предимства и недостатъци на ...

o       Основни качества и характеристики на ...

o       Стандарти, свързани с ...

o       Сравнете технологии,  подходи ..

o       Обяснете понятието ... 

o       Съчетайте правилно понятията в смислени изречения

o       Дребни числови задачи - временни параметри, обеми памет, организация на памет, пропускателна способност, производителност, и др.

o       Анализирайте работата на схемата, дадена на фиг. ....

o       Работа със спецификацията на дадена компютърна периферия (вкл. и оригинали - на английски език)

Набори от тестови въпроси, групирани по темите на упражненията и на лекциите, както и тестови набори от контролни работи и минали изпити са достъпни в сайта на дисциплината.

Обучаемият пише само отговорите на въпросите (тъй като е получил условията в печатен вид), като разграничава и маркира ясно за кой въпрос се отнася дадения отговор. 

Продължителността на изпита е 120 минути (2 астрономически часа) от официалното обявяване на началото на изпита, направено след раздаването на заданията, прегледа на условията и въпросите от страна на изпитваните, и при нужда- разясняването на въпросите от страна на провеждащия изпита.

Началото и краят му се фиксират от провеждащия изпита в писмен вид на дъската в съответната зала.

При готовност обучаемият предава работата си.

2.1.1          Дата, час и място на изпита

Данните за датата(съгласно изготвения от студентите от съответната административна група и преподавателите график на изпитната сесия), мястото и часът на провеждане на изпита се обявяват на таблата пред учебните лаборатории 6-207 и 6201 и web сайта на дисциплината.

Закъснели не се допускат до изпита! Бъдете пред залите навреме, с поне 10-минутен аванс!

2.1.2          Конспект

Конспектът по дисциплината е достъпен на:

·       сайта на дисциплината – http://www.ecs.ru.acad.bg/kp  ,

·       на таблото пред лаборатория 6.201, и

·       за копиране в стаи 6.201 и 6.415б

2.1.3          Допускане до изпит

На изпит се допускат редовни студенти от текущата учебна година със заверен семестър по дисциплината(в това число и освободените от изпит по предвидената процедура, например с цел повишаване или доказване на резултата, въз основа на който са били освободени. Получената в така положения писмен изпит отменя оценката от освобождаването)

bullet

Удостоверяването на правото на изпит става чрез студентската книжка, която се предава на провеждащия изпита при влизането за изпитване в съответната зала.

bullet

Провеждащият изпита:
bullet

Проверява и сверява самоличността и заверката по книжката с документацията на дисциплината за проверките на присъствието и заверяването.

bullet

Проверява за наличността и изправността на изпитен протокол за съответния студент.

bullet

Задържа книжките по началото на изпита и ги връща при предаване на писмената работа на изпитвания и на копието му от изпитните материали.

bullet

Изпитът е за специалност КСТ. Могат, обаче, да се явяват и студенти от други специалности и видове обучение, изучаващи дисциплината, както и такива с приравнителни и изостанали изпити, но само след предварителна(минимум един работен ден) заявка при отговорника на дисциплината, както и осигурени(индивидуални) изпитни протоколи.

2.1.4           Изпитни материали

Изпитните материали се осигуряват от организиращия изпита и включват:

bullet

тестови въпроси, условия на задачи, казуси и задания, схеми или справочни материали(при нужда),

bullet

точките, които носи пълното и коректно отговаряне на въпроса, решаване на задачата или казуса, изпълняване на заданието.

Всеки получава индивидуално копие на изпитните материали в печатен вид.

Те следва да се пазят и върнат при издаването на писмената работа!

bullet

Върху тях не се пише.

bullet

В писмената работа те не се преписват(с изключение евентуално на схеми, графики или таблици, върху които искате да нанесете допълнение, корекции, коментари в писмен вид)

След приключване на изпита се публикуват на сайта на дисциплината и са достъпни за копиране, при желание.

При полагането на изпита не се ползват лекции, книги, записки, и всякакви помощни и материали и инструменти, калкулатори, извън осигурените с изпитните материали.

2.1.5           Писмена работа

Заглавният лист се надписва, когато провеждащият изпита даде указания с това, с личните данни на студента:

·         имена, факултетен номер, група

·         дата / вариант на изпитните материали, ако такъв е използван);

·         специалност, година на заверка и вид на обучение(ако са различни от тези на студент редовно обучение, за съответната година, специалност КСТ)

Всеки следващ лист се надписва с имената и факултетния номер на студента

Всеки студент сам осигурява листите си, в аванс, формат А4.

2.1.6           Комуникации по време на изпита

Позволени са само по организацията на изпита, по изясняване на въпросите и заданията, но не и така, че да подсказват отговор или решение(верни или неверни).

При нужда от комуникация, тя се провежда в режим “Master-Slave”.  Ако трябва да попитате нещо, дайте знак с ръка или поглед на изпитващия(или асистиращите).

Опит за подсказване или преписване, както и нарушаването на правилата на изпита, се санкционират с предвидените в Правилниците на РУ “А. Кънчев” мерки, и довежда като минимум до отстраняване от изпита.

2.1.7           Несмущаване на работата при провеждането на изпита

Всякакво смущаване на работата в залата по време на провеждането на изпита е неприемливо.

Това се отнася както за изпитваните, така и за провеждащите изпита, а също и за външни лица.

Всички мобилни потенциални източници на шум, като мобилни например телефони, пейджъри, будилници, задължително се привеждат в режим на мълчалива работа, или се изключват.

Забранено и говореното по мобилни телефони в залата по време на изпита.

На вратата пред залата организиращият изпита поставя предупредителна табела с информация за провеждания изпит и предупреждение за несмущаване, вкл. със знак “Забрана на ползване на мобилни телефони и устройства”

2.2          Проверка и оценяване

2.2.1           Начисляване на точки

Писмената работа с отговорите на студента се преглежда и оценява от изпитващите, като се начисляват точки:

bullet

 За верен и пълен отговор се начислява максималния брой точки, предвиден за въпроса и посочен в заданието за изпита.

bullet

 За частично верен отговор се начисляват част от максималния брой точки, т.н. при въпрос с четири приблизително равностойни по тежест подвъпроса и 4 точки се начислява по точка за всеки вярно отговорен подвъпрос

bullet

 За превъзходен отговор се начислява бонус точка! (Такъв отговор най-често е свързан и с изразходване на повече време, така че е по-уместно да отговорите на повече въпроси отлично и много добре, отколкото да се стараете на един или няколко да отговорите превъзходно.)

bullet

 За неверни отговори могат да се начисляват негативни точки!

bullet

 Не се начисляват точки за странична информация, която не е отговор на тестовия въпрос, дори и да е вярна!

2.2.2           Скала на оценяване

Сумата от насъбраните точки определя оценката от  изпита по линейна скала, дефинирана от точките(в % от възможния максимум за правилни и пълни отговори на всички въпроси и задачи):

Ø       40%  - Задоволителен (3)

Ø       80 %  - Отличен (6) 

При събрана сума от точки под 30% от възможния максимум писменият изпит е неуспешен!

При нужда от дооформяне на оценката (в рамките на единица) изпитващите:

Ø       вземат под внимание резултатите от работата на обучаемия, показани през семестъра.

Ø       задават допълнителни въпроси по тематиката на дисциплината.

2.2.3           Проверка на писмените работи, изнасяне на резултатите, нанасяне на оценките

Писмените работи се проверяват от екипа по дисциплината, под контрола на отговорника на дисциплината.

Резултатите от оценяването и точкуването се изнасят в писмен вид на таблото пред лаборатория 6.201.

След обявяването на резултатите всеки студент има право да провери писмената си работа и правилността на оценяването и, както и да поиска разяснение, в случай на неяснота или съмнение в правилността му, и/или да го оспори по реда, предвиден от Вътрешните правила за учебната дейност на РУ – достъпни в Интранет мрежата на RUNet)

Желателно е проверката и нанасянето на оценките в студентската книжка да става по административни групи, по обявения график.

След като бъде обявен крайния резултат от изпита отговорникът на дисциплината нанася оценката в протокола и в книжката на студента.

В първия ден на летния семестър протоколите се предават от отговорника на дисциплината във факултетната канцелария.

До две седмици от началото на летния семестър отговорникът на дисциплината вписва оценките от изпита в главната книга.

Оценките на освободените с Отличен се нанасят веднага, при тяхно желание.

Оценките на освободените с Много добър се нанасят в деня или след датата на редовния изпит.

Задължително е всички оценки в книжката на един студент да бъдат нанесени за времето, в което той ще заяви във факултетната канцелария желанието си да бъде оформено окончателно семестриалното завършване на обучението си, обикновено около месец преди явяване на Дипломна защита/Държавен изпит.

2.3          Освобождаване от изпит

Освобождаването от изпит е с цел стимулиране на отличната и регулярна работа през семестъра и е възможно само за студентите редовно обучение.

Освобождават се студенти, които покажат отлична и много добра работа и резултати през семестъра.

Освобождаването е с оценки:

Ø       Отличен или

Ø       Много добър, с потенциал за отличен;

Ø       Много добър,

или:

Ø       Много добър, но условно!

Оценяването за целите на решението за освобождаване се формира по шестобалната система  от две съставки, всяка от тях с тегло, съответно:

·         входящ тестов контрол преди всяко упражнение – 75%

o        Тестовете са предупражнителни, а не поступражнителни; за тях няма поправително “явяване” до приключването на семестъра

o        Студентът трябва да е направил тестове по мимимум 12[РКК2]  от общо 14-те теми

o        При практическо упражнение № 14 на тема “Провеждане на мотивиран избора на периферия” за оценка от входящ тест, но с двойно тегло, се взема оценката от работата по подготовката и представянето на писмен отчет и презентация/защита по задание.

§         Оценката за Упр. 14 се формира от:

Ø       оценка върху отчета - с тегло 75%, и

Ø       оценка на презентирането/защитаването на отчета и работата по него - с тегло 25%.

·         текущ мониторинг на работата на студенти по практическите упражнения – 25%

o        Водещият упражнението поставя оценки за участие.

o        Оценяват се не само отлични и много добри участия, но също така и слаби или незадоволителни.

o        Оценяват се показаните при провеждането на упражнението знания, умения, активност и фокусираност върху темата и задачите му.

o        За упражнение, в които се изисква оформяне на писмен отчет(засега – в Упр.10 – ЗУМД), всеки получава допълнителна оценка за участие – върху отчета;

o        за упражнение 14 се оценява  участието в обсъждането на презентациите/защитите на другите студенти.

o        Комплексната оценка от текущия мониторинг се оформя от отговорника на дисциплината,  в край на семестъра;

o        Желаещите да се освободят трябва да имат минимум 6 оценки за участие[РКК3] .

Скалата за оценяване при освобождаването е както следва:

5,35 ...

Отличен (6)

5,25-5,34

Мн.добър(5), с потенциал за Отличен; за целта следва да се положат се до 2 теста, всеки с отличен резултат!

4,65-5,24

Мн. Добър (5)

4,50-4,64

Условно! освобождаване с много добър(5); за целта следва да се положат се до 2 теста, всеки с минимум много добър резултат!

4,40-4,49

Условно! освобождаване с много добър(5); за целта следва да се положат се до 2 теста, всеки с минимум много добъррезултат !

 Списъкът с резултатите от текущия контрол през семестъра и освобождаваните е достъпен при отговорника на дисциплината. След окончателното му оформяне в публикуем вид списъкът на освободените се публикува във web сайта на дисциплината.

2.3.1           Условно освобождаване

Студентите с потенциал за условно освобождаване или повишаване на оценката (от Мн. добър на отличен) следва да положат допълнителен тест след приключване на семестъра по 2(някои по 3) от темите на упражненията(съгласувано с отговорника на дисциплината, по темите, по които са имали най-ниски оценки през семестъра), при това да покажат успех

Ø       минимум много добър(за ония, които се борят за освобождаване с мн. добър) или

Ø       отличен(за ония, които се борят за освобождаване с успех отличен).

Явяването на допълнителен тест е:

bullet

еднократно, по дадена тема, и при неуспех правото на освобождаване отпада;

bullet

с около 50% по-голям обем на тестовите въпроси, отколкото е бил той през семестъра;

bullet

при преподавателя, отговарящ за съответната тема;

bullet

препоръчително да бъде направено в дните за отработване на пропуснати по уважителни причини упражнения от съответната тема(вижте съответния графика за целта), но може да бъде и по всяко време за индивидуални консултации на съответния преподавател;

bullet

задължително да бъде направено преди последната поправителна дата по дисциплината в редовната поправителна сесия; в противен случай се счита, че студентът:
bullet

не е положил изпита си(за условно освободените);

bullet

е съгласен с оценката Мн. Добър;за освободените с оценка Мн. добър и с потенциал за  Отличен).

2.4          Консултации за изпита

Преподавателите консултират и подпомагат студентите по въпроси по организацията на подготовката по дисциплината,  по въпроси, задачи, проблеми, които студентът не може да разбере или за които не може да намери информация, но след като вече се е запознал и справил с лекционния, учебниковия и поддържащите материали – собствените записки от лекции и упражнения, web Иларионов /Коларов /Дембовски /Мюлер)сайта на дисциплината, и поне един от основните учебници или книги по дисциплината:

Преподавателите не водят тепърва лекции и упражнения, така, както те са били преминати по време на редовния учебен процес през семестъра.

Графикът на консултациите е достъпен пред и в лаборатории 6.201 и в личния сайт на отговорника на дисциплината( http://www.ecs.ru.acad.bg/rk2 ).

2.5          Пропуснати упражнения

Право на отработване имат само студенти, които са пропуснали възможността да отработя упражнението си в съответната седмица на семестъра по уважителни причини и са си извинили отсъствията(във факултетната канцелария по реда, предвиден от Вътрешните правила за учебната дейност на РУ – достъпни в Интранет мрежата на RUNet)

·       Групово отработване на някои упражнения е предвидено в графика на зимната сесия.

·       Индивидуално отработване(само за упражненията, невключени в графика за групово отработване) – в часовете за индивидуална консултации

2.6          Поддръжка на самоподготовката за изпита

На разположение в лаборатория 6.201 са следните информационни материали (поискайте ги!!):

bullet

Папки с печатни материали по отделните теми, в това число и папките с материалите от упражненията,

bullet

Учебници и книги по дисциплината - доц. Иларионов, доц. М. Коларов и проф. Даковски - в 2 части, Компютърна енциклопедия, Клаус Дембовски, и др.,

bullet

Тестови въпроси от миналогодишни изпити
bullet

Моля Ви -  пазете материалите, които са ви предоставени в лабораторията!

bullet

CD-ROM с информационни материали по дисциплината,
bullet

който е за лична употреба с учебна цел;

bullet

може да се копира от студента, обучаващ се по дисциплината, но без да се размножава, разпространява, продава, препубликува; и

bullet

съдържащ:
bullet

копие на web сайта по дисциплината (www.ecs.ru.acad.bg/kp);

bullet

копия на учебни сайтове по дисциплината, презентации, white papers, и др. на различни езици.

bullet

Достъп до Интернет и RUNet интранет от работните места в лабораторията за нуждите на самоподготовката по съответните дисциплини.
bullet

За целта са предвидени учебни потребителски регистрации, паролите за които са достъпни в лабораторията.

Освен това разполагате с възможностите за компютърните зали за свободен достъп на Катедра КСТ, както и стопанисваните от ОКК ни ЦИКО и Университетската библиотека при РУ “А.Кънчев”.

horizontal rule

 [RKK1] В процес на разработка

 [РКК2]в сила от 2004/2005 учебна година

 [РКК3] при пълен семестър от 15 учебни седмици

horizontal rule

Copyright @ Р. Кожухаров    Последно обновена: Септември 16, 2015    15:52:46